април 23, 2024

Beogradska Nedelja

Најновије вести из Србије на енглеском, најновије вести о Косову на енглеском, вести о српској економији, српске пословне вести, вести о српској политици, балканске регионалне вести у …

Нови астероид има „веома мале шансе“ да удари у Земљу 2046

Астероид откривен крајем прошлог месеца има „веома мале шансе“ да удари на Земљу на Дан заљубљених 2046. године, саопштила је НАСА у уторак, док су астрономи радили на прикупљању више података.

2023 ДВ је први пут откривен у Чилеу крајем фебруара – и након отприлике недељу дана посматрања – има шансе 1 према 560 да удари у Земљу у 21:44 УТЦ 14. фебруара 2046, према НАСА-и.

„Пратили смо нови астероид назван 2023 ДВ који има веома мале шансе да удари на Земљу 2046. године“, наводи се у саопштењу НАСА-ине канцеларије за координацију планетарне одбране у уторак.

„Често када се први пут открију нови објекти, потребно је неколико недеља података да би се смањиле неизвесности и адекватно предвиделе њихове орбите годинама у будућност“, саопштила је канцеларија.

Астероид је пречника око 50 метара (164 стопе), више него двоструко већи од метеорита који је изазвао ваздушни удар изнад Русије 2013. године, оштетивши куће и повриједивши скоро 1.500 људи.

2023 ДВ је тренутно на врху листе ризика Европске свемирске агенције са бројем 1 на Торинској скали – што значи да у овом тренутку нема разлога за забринутост јавности. Више напомена ризик се може ресетовати на нулу.

„Орбитални аналитичари ће наставити да прате астероид 2023 ДВ и ажурирају прогнозе како буде пристизало више података“, саопштила је НАСА.

У јануару је новооткривени астероид летео близу Земље на висини од 3.600 километара (2.200 миља), што га чини једним од најближих икада забележених сусрета. А у фебруару је астероид дугачак један метар откривен неколико сати пре него што је ушао у атмосферу. Небо се осветљава у деловима Француске и Западне Европе.

READ  СпацеКс има за циљ да лансира Фалцон Хеави вечерас након неколико одлагања