7 октобра, 2022

Beogradska Nedelja

Најновије вести из Србије на енглеском, најновије вести о Косову на енглеском, вести о српској економији, српске пословне вести, вести о српској политици, балканске регионалне вести у …

Источна Европа тестира нове облике медијске цензуре

Београд, Србија – Када је Цовит-19 стигао у источну Европу у пролеће 2020. године, српски новинар је пријавио озбиљан недостатак маски и друге заштитне опреме. Брзо је ухапшена, гурнута у собу без прозора и оптужена за изазивање панике.

новинар, Ана Лалик, Убрзо је пуштен и чак добио јавно извињење од владе за, како се чинило, малу победу над старомодном репресијом диктаторског председника Србије Александра Вушића.

Али госпођу Лалик су медији у земљи касније неколико недеља означили као издајицу, што је довело до тога да г. Расте под контролом Вуија и његових савезника, јер се Србија сада повлачи од демократије у корист тактике у корист Мађарске и других држава. Некадашња комунистичка источна граница Европе.

„За целу нацију постао сам заједнички непријатељ“, подсетио је он.

Србија више не треба да затвара или убија критичне новинаре. То се дешавало под влашћу Слободана Милошевића 1990-их. Сада покушава да уништи њихов кредибилитет и да се побрине да неки људи виде њихове изјаве.

Онемогућавање критичких гласова г. То је много помогло Вознијаку – и најпознатијем спортисти земље, тениској звезди Новаку Ђоковићу. Виса Травел у Аустралији Приказана као неподношљива увреда за српски народ. Неки од преосталих независних медија га у великој мери подржавају, али имају уравнотеженији приступ.

Широм региона, од Пољске на северу до Србије на југу, источна Европа је постала плодно тло за нове облике цензуре, који често избегавају грубост, али користе меке, али ефикасне алате да ограниче приступ критичким гласовима и да утичу на јавно мњење. Дакле избори – у корист оних на власти.

Господин. Телевизија је постала пристраснија у корист Вузија Јоран Гавриловић, генерални директор Продија, Независна група за надзор, рекла је да је Србија „постала велики социолошки експеримент да се види колико далеко медији одређују мишљење и изборе“.

Србија и Мађарска – обе земље на челу онога што је Институт В-Дем, шведски истраживачки тим описао прошле године као „талас глобалне диктатуре“ – одржавају опште изборе у априлу да би проверили да ли постоји контрола медија.

Најновије Биродијево истраживање вести на српској телевизији, у прва три месеца септембра, г. Вознијаку је дато више од 44 сата извештавања, од којих је 87 одсто било позитивно, у поређењу са три сата главне опозиције, од којих је 83 одсто било негативно.

READ  Турска изражава забринутост због 'расистичког става' према тимовима Новог базара у Србији

Господин. Све Вусикове негативне информације су процуриле до гђе. Појавио се на Н1, независном информативном каналу који емитује Лалићеве извештаје о Цовид-19. Али постоји огорчена битка за тржишни удео између Н1 – Сербиан Броадбанд или СББ – и кабловског провајдера који снабдева телекомуникациону компанију Телеком Србија коју контролише држава.

Телеком Србија је недавно предузео потез да отме права на емитовање енглеског фудбала од СББ-а плаћајући СББ-у 700 одсто више, што је био неразуман покушај да се намами СББ потрошачи.

Понуда Телекома Сергеја је астрономска сума за земљу од само седам милиона људи, са скоро 700 милиона долара за шест сезона – и скоро четири пута више него што је једна медијска компанија у Русији пристала да плати за Премијер лигу сваке сезоне. Права на емитовање.

„Веома је тешко такмичити се ако имате конкурента који не брине о профиту“, рекао је у интервјуу генерални директор СББ-а Милиза Ђоковић.

Телеком Србија је одбио да коментарише своје руководиоце, али у јавним изјавама компанија описује своја улагања у енглески фудбал и другде као вођена пословним интересима, а не политиком.

„Њихов циљ је да убију СБП“, рекао је Драгон Солак, председник матичне компаније СБП-а, Јунајтед групе, у интервјуу у Лондону. „На Балкану“, додао је, „не желите да будете ајкула која крвари“.

Жељан да остане у игри, г. Солак је овог месеца објавио да је купио Саутемптон, фудбалски тим енглеске Премијер лиге, приватну инвестициону фирму коју контролише. Права емитовања лиге остаће његовом ривалу под контролом државе, али део огромних сума које је пристао да плати за њих ће сада отићи г. Одлазак у Солак.

Владини лојалисти управљају са пет главних бесплатних телевизијских канала у Србији, укључујући неутралне јавне програме, укључујући РТС. Једине телевизије у Србији обезбеђују време емитовања за опозицију и г. Избегавајте холографско покривање Вусхикија, који је повезан са ЦНН-ом. Солаков кабловски информативни канал је Н1, а његова ТВ је Нова.

Без њих би Србија „отишла у мрачно доба попут Северне Кореје“. рекао је Солак.

Како је шведски истраживачки тим Институт В-Дем сада рангиран, простор за важне медије се смањује широм региона. Србија, Пољска и Мађарска су међу њених „10 најбољих диктатура“ Фреедом Хоусе сада класификује Србију, наводећи „нападе на правосуђе и ограничења на медије и цивилно друштво“ „Донекле слободно.“

READ  Удео Дунав осигурања у премијским приходима осигуравајућих друштава у Србији благо је опао у К1

У свакој земљи, снаге безбедности – примарно оруђе за сузбијање критичних гласова у комунистичкој ери – замењене су у овој улози државним и државним предузећима која често врше неизбежни притисак на медије.

Владајућа партија Пољске, Право и правда, претворила је државни јавни сервис ТВП у пропагандно срање, док је државна нафтна компанија преузела низ регионалних новина, иако неке националне штампане куће настављају да нападају владу.

У децембру су закон и правда усвојили закон који би уништио једини независни телевизијски информативни канал, ТВН24, у власништву америчке компаније, али је пољски председник био забринут због отуђења Вашингтона. Ставио вето на закон.

Мађарска је отишла даље и мобилисала стотине новинских организација у холдинг компанију коју контролишу савезници премијера Виктора Орбана. Једина телевизија која је доступна на националном нивоу је г. Орбан је критичан и финансијски независан од своје владе.

Господин. Орбанови раније подељени политички ривали формирали су јединствен фронт за изборе на априлским изборима, али нису успели да се поколебају над медијима.

У Србији је медијски простор за критичке гласове до сада смањен, рекао је Зоран Секулић, оснивач и уредник независне новинске агенције ФоНет, „директно и индиректно, као што је то било деведесетих година”. Милошевић, господине министре информисања. Возњацки је служила.

Новинари, г. Секулик је додао да систем контроле више не треба да се убија, већ да се „побољша и побољша“ како би се обезбедила покривеност без бруталне силе.

Када је Јунајтед група прошле године покренула релативно опозициони лист, није могла да нађе штампар у Србији да га дирне. Новине се штампају у суседној Хрватској и шаљу у Србију.

Змај Ђилас, лидер главне опозиционе странке у Србији и бивши директор медија, повезиван је са низом великих српских ТВ канала. Вусик је могао да говори сатима без прекида, жалећи се да су се опозициони политичари често појављивали само као мете за нападе. „Осећам се као глумац који глуми у тихом филму“, рекао је.

Н1, једини канал који му понекад дозвољава да говори, широко је гледан у престоници Београду, али у многим градовима и местима градоначелници г. То је блокирано на местима где је Вусик био члан странке. Чак иу Београду, кабловска компанија која води канал имала је проблема да приступи новим стамбеним пројектима које су изградили инвеститори који су блиски повезани са владом. На пример, компанија је саопштила да је одбила да инсталира СББ-ов кабл, велики нови стамбени простор који се гради за службенике обезбеђења у близини Београда.

READ  Професионалци Немачке спремају се за отварање нове фабрике у Фонсеци

Гледаоци провладиних канала „живе у паралелном универзуму“, рекао је Јелко Потрошић, председник Независног удружења новинара Србије. Канали попут ТВ Пинк, најпопуларније националне станице, сексуално експлицитних ријалити програма и Мр. Садржи дуге Вучићеве изјаве, рекао је „Не просвећујте, али не заваравајте људе“.

Европска унија и О недостатку медијске разноврсности, г. Васуки је више пута осуђиван, Али жеља Србије да остане ван руског загрљаја или да изазове немире у суседној Босни није била снажно потиснута.

Раша Недељков, директор пројекта у Београду, рекао је да је циљ да се прошири контрола медија. Вузи је дао велику слободу. Центар за истраживање, транспарентност и одговорност, Описан као „костур целог његовог система“. На неки начин, место Србије за критичке медије сада је г. Мањи је него што је био под Милошевићем, коме „заиста није било стало да има потпуну контролу“ и отишао је не дотичући се разних регионалних медија.

„Вушић сада учи из ове грешке коју је направио Милошевић“, рекао је он. рекао је Нетељков. Господин. Вусик и његови сарадници г. Недељков је додао: „Ја не толеришем ништа другачије.

Некада моћни гласови слободе постепено су се инкорпорирали. На пример, током балканских ратова 1990-их г. Радио Б92, која је непрестано критиковала Милошевића, сада је г. Присталица је Вознијака и често је владин папагај.

Господин. Новинари и други који су узнемирили Вусика суочени су са отровним нападима таблоидних листова лојалних власти. На пример, председник Уједињене групе г. Шолак је проглашен „највећим преварантом Србије“, издајником који земљу грди „као шљам“ и издајником који ради за спољне непријатеље Србије.

г. који из безбедносних разлога живи ван Србије. Солак, који је рекао да је био мета злостављања, рекао је, када није нападнут, „Моји пријатељи су ме позвали и рекли: ‘Шта се догодило? Како си?“