мај 7, 2024

Beogradska Nedelja

Најновије вести из Србије на енглеском, најновије вести о Косову на енглеском, вести о српској економији, српске пословне вести, вести о српској политици, балканске регионалне вести у …

Оскаром награђен кратки филм „Истина“ премијерно приказан у Београду

У Србији је премијерно приказан кратки филм „Истина“. Фантастичан филм говори о фоторепортеру који са ћерком бежи у Немачку након што су му претили десничарски екстремисти из Београда. „Истина“ је освојила бронзану медаљу на 50. додели студентских оскара/студентских оскара одржаној 26. октобра.

Две недеље након доделе награда у Холивуду, ФНФ је успео да доведе редитељку Западног Балкана Тамару Деник и креативног продуцента Кристијана Сиа у Београд на специјалну пројекцију њиховог кратког филма пред новинарима, представницима цивилног друштва и невладиних организација. Половина филма смештена је у српску престоницу. Прича о филму је реалност за многе медијске професионалце у Београду и шире.

Новинари осигуравају кредибилитет

Идро Сефери, слободни новинар рођен на Косову и дописник из Београда, поделио је своје утиске са Фреихеит.орг:

Истина сликовито приказује редак и изазован живот новинара – прича са којом се многи у професији широм света без сумње могу позабавити. Прича улази директно у срж ствари и, за мене као новинара, представља дубоко лични приказ. Филм обухвата сталну борбу и тешкоће са којима се многи од нас суочавају да би преживели и постојали у овој захтевној индустрији. Прецизно одјекује приказ невоља, неспоразума и изазова који нас често гурају на ивицу.

За разлику од многих филмова који лажно представљају новинаре, „Истина“ тачно приказује аспект нашег живота који се често занемарује. Новинарство је трајна и витална професија као алат за истраживање друштава. Приче које причамо ретко су о нама самима јер се радо посветимо причама које следимо. Нажалост, постајемо прича, која често остаје непримећена или нецењена.

Филм има универзалну вредност изван географских граница јер приказује животе оних који настоје да одрже право новинарство. Она баца светло на личне приче новинара широм света, откривајући патњу кроз коју пролазимо – борбу која погађа не само нас, већ и оне у нашем најближем кругу, укључујући наше породице и вољене. То је наизглед тривијална битка, али када сам видео овај филм, осетио сам јединство и олакшање. Лепо је видети да неко коначно признаје и артикулише изазове са којима се суочавамо у нашој професији.

READ  Након што је авион оштећен, Ер Србија је раскинула уговор са грчком авиокомпанијом