април 22, 2024

Beogradska Nedelja

Најновије вести из Србије на енглеском, најновије вести о Косову на енглеском, вести о српској економији, српске пословне вести, вести о српској политици, балканске регионалне вести у …

Преузимање Телеграфа: Велика Британија забрањује страно државно власништво над новинама

Преузимање Телеграфа: Велика Британија забрањује страно државно власништво над новинама

  • Написао Бриан Вхеелер
  • Политички репортер

Извор слике, Гетти Имагес

Британска влада је саопштила да ће страним владама бити забрањено да поседују британске новине и новинске часописе.

Ово је уследило након критике предложеног преузимања новина Даили Телеграпх и Спецтатор од стране РедБирд ИМИ-а који подржава УАЕ.

Влада је саопштила да ће предложени закон „пружити додатну заштиту за слободну штампу“.

Портпарол групе коју финансирају УАЕ рекао је да су „изузетно разочарани данашњим развојем ситуације“.

Лабуристи су наговестили да ће подржати ову измену, која ће бити амандман на нови закон о коме ће се расправљати следеће недеље.

Постојао је све већи притисак међу странкама на владу да реагује и суочила се са могућим поразом у Дому лордова у среду од колега који су желели да хитно реагују.

Најављујући забрану, лорд Паркинсон из Витли Беја рекао је да ће нови закон „искључити спајање новина и периодичних новинских часописа које укључују власништво, утицај или контролу страних држава“.

Он је додао да ће влада предложити амандман на нацрт закона о дигиталним тржиштима, конкуренцији и потрошачима – који ће се трећи пут читати следеће недеље – како би се спречили такви послови.

Лорд Паркинсон је такође потврдио да се забрана преузимања неће односити на емитере.

Ово долази када инвестициони фонд РедБирд ИМИ наставља своје напоре да контролише наслове дневних новина и новина Сундаи Телеграпх и часописа Спецтатор Цуррент Аффаирс, након што је отплатио дугове свог бившег власника.

Фонд је 75 одсто у власништву шеика Мансура, заменика премијера и потпредседника Уједињених Арапских Емирата, познатог у Уједињеном Краљевству по трансформацији фудбалског клуба Манчестер Сити.

READ  Француски избори: Емануел Макрон се суочава са Марин Ле Пен у другом кругу председничких избора у Француској

Лорд Паркинсон је сугерисао да би се нови владин закон могао применити на преузимање Телеграф медија групе ако се закон брзо усвоји.

Али извори блиски овој ствари рекли су уреднику Би-Би-Сија Сајмону Џеку да ће понуда вероватно пропасти, усред све већег политичког противљења.

Саопштење од среде покреће озбиљна питања о томе да ли би аквизиција РедБирд ИМИ могла бити оживљена.

У изјави као одговору на тај потез, портпарол компаније је рекао да „остају посвећени“ улагању у глобалне медије, додајући: „Сада ћемо проценити наше следеће кораке, при чему ће комерцијални интереси и даље бити једини приоритет“.

Наставили су: „До данас, Редбирд ИМИ је направио шест инвестиција широм Велике Британије и САД, и верујемо да медијско окружење у Великој Британији заслужује даља улагања.

„Као и код сваког нашег посла, били смо јасни да је аквизиција Тхе Телеграпха и Тхе Спецтатор-а био потпуно комерцијални подухват.

Међу осталим понуђачима за новине су тајкун хеџ фондова сер Пол Маршал, који је власник ГБ Невс, власници Дејли Мејла ДМГТ и Невс УК Руперта Мардока.

Ендрју Нил – председник Спецтатор-а који је оштро критиковао предложено преузимање – рекао је да је интервенција владе у среду значила да је понуда УАЕ „сада изгледа мртва у води“.

Лорд Мур из Етцхингхама, бивши уредник Дејли телеграфа, рекао је да је требало да постоји „такво правило од самог почетка“ како би се пружила „јасноћа“ о предложеним преузимањима.

Она је рекла колегама: „Не можемо занемарити да је поверење јавности у вести, парламент и политичку класу драматично опало последњих година.

„Омогућавање страним владама да поседују тако важан и осетљив део наше нације додатно би нарушило поверење јавности у све нас ако би им се то дозволило.

И Влада и Лабуристи сматрају да је алтернативни амандман конзервативног колеге на Закон о дигиталним тржиштима, конкуренцији и потрошачима неизводљив.

Лорд Паркинсон је рекао да се влада уместо тога нада да ће ту промену донети у каснијој фази израде закона.

Објашњавајући како ће то функционисати, он је рекао да ће влада упутити предложена спајања медија Управи за конкуренцију и тржишта ако постоје „разумни разлози“ да се верује да ће споразум „дати страној држави или телу повезаном са страном државом власништво, утицај или контролу ”.

Он је наставио: „Управа за заштиту конкуренције и тржишта биће у обавези да истражи потенцијално спајање, а ако закључи да је спајање довело или ће резултирати власништвом, утицајем или контролом стране државе над новинском организацијом, државни секретар ће бити статутом се захтева да се изда налог којим се забрањује или поништава спајање.”