април 22, 2024

Beogradska Nedelja

Најновије вести из Србије на енглеском, најновије вести о Косову на енглеском, вести о српској економији, српске пословне вести, вести о српској политици, балканске регионалне вести у …

УК забрањује страно државно власништво над новинама, што је ударац Телеграфу

УК забрањује страно државно власништво над новинама, што је ударац Телеграфу

Чинило се да су храбри напори извршног директора америчких медија Џефа Закера и његових присталица из Емирата да преузму лондонски лист Дејли телеграф у среду били на доживотном одржавању након што је британска влада увела закон којим се забрањује страно државно власништво над новинама и новинским часописима.

Потез премијера Ришија Сунака торпедовао би Зуцкерову понуду у њеном садашњем облику, која се у великој мери ослања на финансирање инвестиционих партнера у УАЕ. Коришћење емиратских средстава изазвало је пометњу у Вестминстеру због страног утицаја у британским медијима, с обзиром на велики значај Тхе Телеграпха и његових сестринских новина Тхе Спецтатор за Сунакову Конзервативну партију.

Закерова медијска компанија, РедБирд ИМИ, сада може да покуша да спасе своју понуду за штампану публикацију проналажењем нових инвеститора и разводњавањем већинског удела у власништву Емирата на ниво дозвољен према владиним правилима.

„Изузетно смо разочарани данашњим развојем“, рекла је портпаролка РедБирд ИМИ. „До данас, РедБирд ИМИ је направио шест инвестиција широм Велике Британије и САД, и верујемо да медијско окружење у Великој Британији заслужује даља улагања. Компанија је додала да ће „сада проценити наше следеће кораке“.

Покушај господина Зуцкера, бившег шефа ЦНН-а, да се ребрендира у мало вјероватног магната вијести у Британији, шокирао је многе од водећих медијских играча у земљи, укључујући Руперта Мурдоцха, који је размишљао да преузме Тхе Телеграпх за себе након вриједности новина скочио.. Прошлогодишња аукција.

Истакнути конзервативци, укључујући емитера Ендруа Нила и Фрејзера Нелсона, главног уредника часописа Тхе Спецтатор, напали су Закерово ослањање на новац Емирата, претварајући споразум у политичку жариште због страног утицаја на британске институције и подстичући противљење торијевских законодаваца.

READ  Дмитриј Муратов, руски уредник у Новој газети, нападнут је фарбом у возу

Британски регулатори су већ прегледали споразум. Стивен Паркинсон, министар за културу, комуникације и креативну индустрију, обећао је у среду у Дому лордова да ће увести амандман на закон којим се спречава власништво страних држава над новинским публикацијама. Очекује се да ће закон бити усвојен у парламенту, где конзервативци имају добру већину.

Портпарол владе је рекао: „Пажљиво смо слушали аргументе парламентараца последњих недеља и предузимамо мере да искључимо страно државно власништво, утицај или контролу над новинама и периодичним новинским часописима.

Отпор понуди је мање био у вези са господином Зуцкером, који је рекао да неће водити свакодневне операције у новинама, него у вези са његовим старијим партнером.

РедБирд ИМИ је заједничко улагање између РедБирд Цапитала, америчке компаније за приватни капитал, и Интернатионал Медиа Инвестментс, инвестиционог фонда из Абу Дабија који контролише шеик Мансур бин Зајед Ал Нахјан, потпредседник Уједињених Арапских Емирата и члан краљевске породице УАЕ . Абу Даби.

Шеик Мансур је већ пресекао део Британије, наљутивши неке својим власништвом над Манчестер Ситијем, фудбалским клубом из Премијер лиге који је познат по својим дубоким џеповима и агресивној финансијској тактици.

Наведени критичари Уједињени арапски Емирати Ауторитарна властПромењена људска права и пријатељски односи са руским председником Владимиром Путином наведени су као разлози за одбацивање понуде за куповину 168 година старог листа Телеграпх, који се често назива Тхе Ториграпх због његовог утицаја у конзервативној политици. Законодавци су рекли да те обавезе надмашују уређивачку евиденцију г. Зуцкера на ЦНН-у, као и обећање групе инвеститора да ће створити одредбе за заштиту независности новина.

Мајкл Форсајт, бивши министар конзервативаца у Дому лордова, рекао је у среду да је понуда „оно што јесте, стратегија утицаја“.

READ  Снажан земљотрес погодио Пакистан и Авганистан

„Финансијски и власнички разговори су важни“, рекао је Форсајт, додајући да овај утицај не би требало да се прошири на инвеститоре који имају везе са владом која „трпа новинаре у затвор, депортује критичаре, гаси све критике и држава је у дно разреда“. У табелама међународне слободе.

Свака нада да ће опозициона Лабуристичка партија подржати договор нестала је раније ове недеље када је секретарка за културу у сенци Тангам Дебонер објавила да ће њена странка одустати од споразума ако преузме власт након општих избора који се очекују касније ове године. Лабуристи предњаче код конзервативаца у већини истраживања јавног мњења за око 20 процентних поена.

„Лабуристи су по овом питању недвосмислени и недвосмислени“, рекла је госпођа Дебонер господину Нелсону, уреднику часописа Спецтатор. У интервјуу. „Власништво стране силе је неспојиво са слободом штампе, која је неопходна у свакој демократији.

Ако Закер повуче своју понуду за куповину Тхе Телеграпха, један од потенцијалних стицалаца је Пол Маршал, британски милијардер хеџ фондова. Господин Маршал је финансирао ГБ Невс, нови телевизијски канал који се појавио као нека врста амбициозног Фок Невс-а, дајући платформу популистичким агитаторима као што је Најџел Фараж.

Ово није први пут да британски медијски свет показује непријатељство према аутсајдерима. Мардокова куповина лондонског Тајмса 1981. исмејана је као отмица једног арогантног Аустралијанца. Очекује се да ће господин Мардок, који такође поседује Тхе Сун, тражити власништво над Тхе Спецтатор, престижним недељником.

Закеров пут да преузме Тхе Телеграпх почео је прошле године, када је РедБирд ИМИ пристао да плати 1,47 милијарди долара дуга који дугују бивши власници новина, браћа Баркли. Договор су морали да одобре британски регулатори, који су пристали да одложе одлуку до марта.

READ  Руске снаге су копале ровове у високо радиоактивној „Црвеној шуми“ у Чернобиљу

Како су се критике повећавале, г. Зуцкер је више пута путовао у Лондон како би аргументовао свој случај. Прошле недеље се појавио у популарној британској радио емисији под називом „Тхе Невс Агентс“ и оптужио господина Нила да се противио договору само након што је тражио главну улогу у новинама Тхе Телеграпх и Тхе Спецтатор, али је одбијен.

„Ово може бити шок, али Ендрју Нил је потпуни лицемер по овом питању“, рекао је г. Зуцкер у подцасту. Г. Нил је одговорио да никада није тражио функцију председника и рекао да г. Закера „сећање поиграва са њим“.

Г. Зуцкер је имао више среће што је у Британији имао другачији третман. Прошлог месеца, РедБирд ИМИ Погодило је Уговор вредан 1,45 милијарди долара за куповину Алл3Медиа, продуцентске куће која је надгледала хит филмове као што су „Издајници“ и „Флеабаг“.

Бењамин Муллен И Стефанов замак Допринео извештајима.